DIY IPHONE CASE (day #2)

Come secondo diy vi propongo una cover per l'iPhone, ma alla fine può essere qualsiasi telefono abbiate.

As second diy I propose an iPhone case, but in the end it can work for whatever phone you have.



Ecco quello che vi servirà: una cover traspartente (la mia l'ho comprata su ebay), un foglio da scrapbooking, una matita ben appuntita, forbici, un taglierino.

Here's what you'll need: a transparent phone case (I bought it on ebay), a scrapbooking piece of paper, a well sharpened pencil, scissors, an xacto knife.


 Prima di tutto bisogna girare il foglio al contrario, metterci sopra la cover (io l'ho messa direttamente sul lato del foglio) a faccia in giù, così è più facile tracciare le linee. Mi raccomando: tenetela ferma mentre ricopiate i contorni!!

First of all you have to turn upside down the paper, put the case on (I put mine on the side of the paper) with the face down, so it's easier to trace the lines. My recommendation: hold the case very still while copying the borders!!


Una volta fatto ritagliate accuratamente con le forbici e/o il taglierino.

Once done cut carefully with scissors and/or xacto knife.


 Una volta ritagliato mettetelo nella cover e guardate se combacia. Se no, con il taglierino tagliate quello che è in eccesso.

Once cut put it in the case and look if it matches. If not, with the xacto knife cut the excess.



E voilà! A domani per il 3o giorno della serie!!!

And voilà! See you tomorrow for day 3 of the series!!!

POTETE SEGUIRMI QUI:

YOU CAN FOLLOW ME HERE: