PAPER CANDLE HOUSES ( day #13)

Appena ho visto queste piccole case di carta, ho subito pensato di doverle fare!

As soon as I saw these little paper houses I knew I had to make them!



Ho trovato il link su Pinterest, che reindirizza a questo post, dove ci sono i pdf da scaricare per crearle, cosa che ho fatto subito!
Poi sono andata da Ikea ed ho comprato queste candeline a led, perchè preferisco prevenire gli incendi.

I found the link on Pinterest, which directed me to this post,  where you can find pdfs to download to create them, which I did instantly!
Then I went to Ikea and got these led candles, because I'd rather not have the house on fire.



E' facilissimo crearle, anche perchè hanno un lato che rimane aperto, quindi si riesce sempre ad infilare la mano per premere sul punto che si deve incollare.
La cosa più lunga da fare è ritagliare tutte le finestrelle, cosa che ho fatto con il mio fidato taglierino!

It's really easy to create them, also because they have an open side, so you stick your hand inside and press down the sides that have to glue together.
The most time consuming thing is cutting all the little windows, things that I did with my beloved x-acto knife!


E l'effetto è davvero carino, e non sembra che le candele dentro sono "finte"! Le adoro!!
A domani!!! Feddy

And the effect is really cute, and it really doesn't look like the candles inside are "fake"! I love them!!
See you tomorrow!!! Feddy


POTETE SEGUIRMI QUI:

YOU CAN FOLLOW ME HERE: