TURNING 30

Photo by Annie Spratt on Unsplash
I'm writing this 16 days after my 30th birthday.
Ouch, every time I say it I feel like I've been kicked in the guts.
I'm 30. That's big. 
My problem is not on the age, but what I've achieved in these years of my life.

Sto scrivendo esattamente 16 giorni dopo il mio 30esimo compleanno.
Ahi, ogni volta che lo dico mi sembra di ricevere un calcio in pancia.
Ho 30 anni. E' una cosa grande.
Il mio problema, però, non è tanto con l'età, quanto per quello che ho raggiunto in questi anni della mia vita.

Photo by Valya Polishchuk on Unsplash

Unfortunately I've achieved nothing in the past 10 years and I've lost probably the best years of my life. I was stuck in a job where I couldn't plan my life ahead because I didn't know what I would have done the next week until two days before, so I didn't schedule the medical visits I needed (nothing serious, but I would have saved LOTS of money), I couldn't subscribe to any activity post work because I never had the same work schedule. 
I know I shouldn't complain that much because there are people who's life is worse than mine and it's not other people's fault if my life now kinda sucks, but can't not put the blame where it should be.

Sfortunatamente non ho raggiunto nessun obiettivo negli ultimi 10 anni e ho perso probabilmente i migliori anni della mia vita. Ero incastrata in un lavoro dove non riuscivo a pianificare la mia vita perchè non sapevo cos'avrei fatto la settimana successiva fino a due giorni prima, non ho prenotato visite mediche che dovevano essere fatte (niente di serio, ma avrei risparmiato un sacco di soldi), non sono mai riuscita ad iscrivermi a nessuna attività perchè non avevo mai gli stessi orari.
So che probabilmente non dovrei lamentarmi perchè c'è gente più sfortunata di me e non è del tutto colpa degli altri se la mia vita fa schifo, ma non posso non mettere la colpa dove di dovere.

Photo by Heather Ford on Unsplash

That said, I've stopped complaining and this year I want to absolutely GET MY SHIT TOGETHER, because no one will be giving me anything, I have to get it myself, whether it's my nutrition that I'm slowly changing, whether it's my social life, which is nonexistent right now, or whatever else.
This year I have a good reason to get a bit more in shape than my usual, which is gone really bad: I have a wedding in June and I don't like myself in anything. But I can't go with a tee and jeans, so if I want to feel a bit better about how I look, not only that day, but generally, I truly have to do some physical activity. 
Plus, I don't want to be here anymore, and I must find something that allows me to earn more and will let me get out of here.

Detto ciò, smetto di lamentarmi e quest'anno devo ASSOLUTAMENTE tirarmi su le maniche e darmi da fare, perchè nessuno mi regala niente, devo prendermelo da sola, che sia la mia nutrizione che sto lentamente cambiando, che sia la mia vita sociale, che è inesistente, o qualsiasi altra cosa.
Quest'anno ho anche una ragione in più per rimettermi in forma, che non lo sono PER NIENTE: ho un matrimonio a Giugno e non mi piaccio in niente. Ma non posso andare in maglietta e jeans, quindi voglio sentirmi leggermente meglio per quanto riguarda il mio aspetto, non solo quel giorno, ma in generale, e devo davvero rincominciare a muovermi.
In più non voglio più stare dove sono, e devo assolutamente trovare qualcosa che mi faccia guadagnare di più e che mi permetta di andarmene.



For my birthday, my whole family gave me as a present a trip to London, with tickets to go see HARRY POTTER AND THE CURSED CHILD, so in May me and my sister will be gone for 4 days, and I'll be back in my beloved London. So happy about it. And yes, I did cry while opening the "gift", which was a crafty thing my sister made with cardboard. So cute. Up here.

Per il mio compleanno la mia famiglia mi ha fatto come regalo un viaggio a Londra, con i biglietti per andare a vedere HARRY POTTER E LA MALEDIZIONE DELL'EREDE, quindi a Maggio io e mia sorella saremmo via per 4 giorni e io sarò di nuovo nella mia amata Londra. Ne sono davvero felice. E sì, ho pianto mentre aprivo il regalo, che è una cosa bellissima che ha fatto mia sorella con il cartoncino. Qui sopra


All right, time to get to work. I don't know if all of this makes sense at all, but I felt the need to jot down something about being 30 and about my will to start again and better for this new year and decade.

Ok, è tempo di mettersi al lavoro. Non so se tutto ciò ha avuto senso, ma sentivo la necessità di buttare giù qualcosa sull'avere 30 anni e sul rincominciare da capo e meglio per questo nuovo anno e questa nuova decade.


Nessun commento